Διαχείριση άγχους στο γραφείο: Πρακτικές λύσεις
Το άγχος στο εργασιακό περιβάλλον δεν είναι πλέον εξαίρεση — είναι σχεδόν ο κανόνας. Πιέσεις, deadlines, συναντήσεις, εσωτερικές συγκρούσεις και συνεχής ψηφιακή διαθεσιμότητα κάνουν τον εργαζόμενο να λειτουργεί σε συνθήκες διαρκούς ενεργοποίησης.
Η λύση δεν είναι πάντα να αλλάξεις δουλειά. Συχνά είναι να αλλάξεις στάση, ρυθμό και συνείδηση μέσα στη δουλειά.
Πώς εκδηλώνεται το άγχος στο γραφείο;
■ Δυσκολία συγκέντρωσης.
■ Ευερεθιστότητα.
■ Σωματικά συμπτώματα (σφίξιμο, πονοκέφαλοι, ταχυκαρδία).
■ Κόπωση ή υπερδιέγερση.
■ Αίσθηση ότι «δεν προλαβαίνεις ποτέ».
■ Εσωτερικός φόβος ή αυτοαμφισβήτηση.
♂️ 6 απλές τεχνικές διαχείρισης
1. Τεχνική 4-7-8
Αναπνοή για επαναφορά στο παρόν: εισπνοή 4″, κράτημα 7″, εκπνοή 8″. Επαναλαμβάνεις 3 φορές.
2. Μικρές παύσεις ανά 90 λεπτά
Κάνε 2 λεπτά σιωπής, χωρίς κινητό ή οθόνη. Κλείσε τα μάτια. Άκου το σώμα σου.
3. Γείωση μέσω αφής
Άγγιξε μια υφή (ξύλο, ύφασμα) και φέρε την προσοχή σου εκεί. Είναι άμεση επιστροφή στο «τώρα».
4. Οπτικό reset
Κοίτα μακριά από την οθόνη για 20 δευτερόλεπτα — ιδανικά κάτι φυσικό.
5. Μικρή καταγραφή συναισθημάτων
Τι νιώθω αυτή τη στιγμή; Πού το νιώθω στο σώμα μου; Πού θέλω να πάει αυτό;
6. Καθαρή δήλωση προτεραιότητας
Πριν ξεκινήσεις κάτι αγχωτικό, πες:
«Το μόνο που χρειάζεται τώρα είναι να κάνω αυτό το πρώτο βήμα».
Σημείο-κλειδί: Δεν φεύγει το άγχος. Αλλάζει σχέση μαζί του.
Δεν στοχεύουμε να “εξαφανίσουμε” το άγχος. Θέλουμε να:
■ Το αναγνωρίζουμε νωρίς.
■ Να έχουμε τρόπους αποσυμπίεσης.
■ Να μην μας κατακλύζει.
■ Και σταδιακά, να αποκτήσουμε εσωτερική ρυθμιστική ικανότητα.
Προσωπική θέση ✨
Στις συνεδρίες μου, βλέπω ανθρώπους να παλεύουν με την ιδέα ότι το άγχος “πρέπει να φύγει”. Όμως πολλές φορές, το ζητούμενο δεν είναι η απουσία άγχους. Είναι να μάθεις να το συναντάς αλλιώς.
Με σεβασμό, επίγνωση και μια ανάσα κάθε φορά.
Το άγχος δεν είναι εχθρός. Είναι σήμα. Το θέμα είναι πώς θα το ακούσεις.