+30 698 444 9107 info@dragazis.gr

Αν αναζητάτε Ανθρώπινο Δυναμικό βρίσκεστε στο σωστό μέρος!

Your human talent is your most important talent

Carla Harris, Wall Street banker

Η εύρεση Ανθρώπινου Δυναμικού είναι μία πολύ απαιτητική διαδικασία που απαιτεί πολύ χρόνο, πολλή σκέψη αλλά και συγκεκριμένη κατάρτιση!

 

Αν έχετε ανάγκη να πετάξετε από πάνω σας αυτό το βάρος είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε!

 

Παρακάτω θα βρείτε όλες τις πληροφορίες για τη διαδικασία αναζήτησης Ανθρώπινου Δυναμικού.

Λίγα λόγια για το ζήτημα

Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων των επιχειρήσεων;

Η αδυναμία εύρεσης κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού.

Τι δεν πάει καλά συνήθως;

Το βασικό λάθος που γίνεται είναι ότι οι επιχειρήσεις δεν γνωρίζουν στην πραγματικότητα τι ψάχνουν.

Ποιο είναι το βασικό καθήκον ενός εργοδότη;

Το βασικό καθήκον είναι διττό: 

Α. Να βρεις πελάτες για την επιχείρησή του.

Β. Να φροντίσει τους εσωτερικούς συνεργάτες του (υπαλλήλους) ώστε να κάνουν τη δουλειά τους όσο καλύτερα γίνεται.

 

Όλα τα υπόλοιπα είναι καθήκοντα άλλων…

 

Τι σημαίνει κακή πρόσληψη;
  • Μειωμένη παραγωγικότητα
  • Απώλεια ήδη υπαρχόντων πελατών
  • Ζημιά στη φήμη της επιχείρησης
  • Ζημία στη φήμη σας ως επιχειρηματίας
  • Χαμηλή ομαδική εργασία
  • Αυξημένος χρόνος επιτήρησης
Πόσο κοστίζει μία κακή πρόσληψη;

Μία κακή πρόσληψη κοστίζει το 15%-30 του ετήσιου μισθού του εργαζόμενου.

Ποια είναι η ζημία όταν παραιτείται ή όταν απολύεται ένας εργαζόμενος;

Σε αυτή την περίπτωση, η ζημία για μία επιχείρηση αντιστοιχεί στο 50% – 250% του ετήσιου μισθού του εργαζόμενου που έφυγε.

Λοιπά στατιστικά στοιχεία

– Μόνο για τις ΗΠΑ, η διαδικασία εύρεσης προσωπικού κόστισε 11 δις το 2017, 21 δις το 2021 και θα κοστίσει 25 δις το 2025.

– Ένας οικονομικός διευθυντής (CFO) δαπανάει το 17% του χρόνου του σε μία μέρα επίβλεψη υφισταμένων.

– Μεγάλες επιχειρήσεις έχουν δαπανήσει μέχρι και 240.000 δολάρια σε μία αποτυχημένη διαδικασία εύρεσης προσωπικού.

– Το Career Builder, η γνωστή πλατφόρμα εύρεσης εργασίας και προσωπικού αναφέρει ότι τα 3/4 των επιχειρήσεων δαπάνησαν άσκοπα έως και 14.900 δολάρια για μία πρόσληψη.

– Η ίδια πλατφόρμα αναφέρει ότι το 74% των εργοδοτών αναφέρουν ότι προσλαμβάνουν τα λάθος άτομα.

– Σύμφωνα με τον οργανισμό Gallup, οι εργαζόμενοι που δεν είναι αφοσιωμένοι στην εργασία τους κοστίζουν συνολικά 400-500 δις δολάρια το χρόνο στις ΗΠΑ.

 

Γενικό συμπέρασμα

Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι μόνο η εύρεση ανθρώπινου δυναμικού είναι μία ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία. Απαιτείται υψηλή κατάρτιση και ενασχόληση. Όπως αναφέρουμε στα σεμινάρια επιμόρφωσης που κάνουμε στους εργοδότες και στους μάνατζερ, το ζήτημα των προσλήψεων είναι μόνο το σύμπτωμα, δηλαδή η επιφάνεια του προβλήματος.

Μπορούμε να βοηθήσουμε!

Τι κάνουμε…

Προσλήψεις1 scaled

Αρχικά να αναφέρουμε ότι έχουμε ονομάσει τη διαδικασία ως Διαδικασία Προσέλκυσης και Αξιολόγησης Ανθρώπινου Δυναμικού.

Προσέλκυση: Το γεγονός ότι μία επιχείρηση αναζητά προσωπικό, δεν σημαίνει αυτόματα ότι οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες θα τρέξουν να κάνουν αίτηση. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να προσελκύσουμε τους πιθανούς ενδιαφερόμενους με διάφορους τρόπους.

Αξιολόγηση: Αφού καταφέρουμε να βρούμε υποψήφια άτομα για το ρόλο που αναζητάμε, θα πρέπει να τα αξιολογήσουμε.

Αυτό που κάνουμε στην ουσία είναι να αντιμετωπίζουμε αυτή τη διαδικασία με επιστημονικό τρόπο.

Τι σημαίνει επιστημονικός τρόπος;

Σημαίνει ότι ακολουθούμε μία συγκεκριμένη μέθοδο που ακολουθούν και οι μεγάλες επιχειρήσεις στο εξωτερικό.

Η μέθοδος αυτή εξηγείται παρακάτω αρχικά σχηματικά και έπειτα πιο αναλυτικά.

Προσέλκυση & Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού

l

Βήμα 1

Ανάλυση
Ρόλου

Βήμα 2

Ανάλυση Προσωπικότητας Ρόλου

Βήμα 3

Περιγραφή Ρόλου (Αγγελία)

Βήμα 6

Τεστ Προσωπικότητας Υποψηφίων

Βήμα 5

Συνεντεύξεις Υποψηφίων

U

Βήμα 4

Διαλογή Υποψηφίων

Βήμα 7

Τελική Διαλογή

Προσέλκυση & Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού

l

Βήμα 1

Ανάλυση Ρόλου

Βήμα 2

Ανάλυση Προσωπικότητας Ρόλου

Βήμα 3

Περιγραφή Ρόλου (Αγγελία)

U

Βήμα 4

Διαλογή Υποψηφίων

Βήμα 5

Συνεντεύξεις Υποψηφίων

Βήμα 6

Τεστ Προσωπικότητας Υποψηφίων

Βήμα 7

Τελική Διαλογή

Η Διαδικασία αναλυτικά

1. Ανάλυση ρόλου

Η ανάλυση ρόλου είναι η βάση για όλο το εγχείρημα μας. Δίχως αυτό ξεκινάμε στα τυφλά.

Είναι μία διαδικασία όπου συναντιόμαστε με τον/την επιχειρηματία ή μάνατζερ και μάς δίνει απαντήσεις σε έναν αριθμό ερωτήσεων σχετικά με το υποψήφιο άτομο και το ρόλο. Η χρονική διάρκεια αυτής της διαδικασίας είναι περίπου από 2 – 5 ώρες μαζί με την Ανάλυση Προσωπικότητας Εργαζομένου που θα αναφέρουμε παρακάτω. Όταν τελειώσει αυτή η διαδικασία ο/η επιχειρηματίας θα έχει κατανοήσει πολλά περισσότερα για το ρόλο αυτό. Η γνώμη μας είναι ότι οι επιχειρήσεις είναι οι άνθρωποι της και όχι οι τοίχοι ή τα μηχανήματα. Αυτή η διαδικασία έχει τα εξής οφέλη:

  • Βοηθάει εμάς να καταλάβουμε τι ζητάει ο/η επιχειρηματίας εις βάθος σχετικά με το ρόλο.
  • Βοηθάει τον/την επιχειρηματία/επιχείρηση να κατανοήσει καλύτερα τι ζητάει γενικότερα γιατί στα αλήθεια λίγοι έως ελάχιστοι γνωρίζουν. Αν δεν πραγματοποιηθεί αυτή τη διαδικασία. κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει εξ ολοκλήρου τις πραγματικές ανάγκες της επιχείρησης. Είναι μία τεχνική που κάνουν δεκαετίες στο εξωτερικό και τώρα σιγά σιγά και στην Ελλάδα.
  • Τέλος μάς βοηθάει να καταλάβουμε την κουλτούρα της επιχείρησης. Κατά τη γνώμη μας το πιο σημαντικό κομμάτι σε μια επιχείρηση. Ακόμη κι αν βρούμε τον καλύτερο εργαζόμενο ενδέχεται να μην ταιριάζει με την κουλτούρα της επιχείρησης. Ενδέχεται να βρούμε έναν μέτριο εργαζόμενο αλλά να ταιριάζει με την κουλτούρα της επιχείρησης-επιχειρηματία. 

2. Ανάλυση προσωπικότητας εργαζομένου

Είχαμε την τύχη να εκπαιδευτούμε σύμφωνα με τον επιστημονικό κλάδο της Ψυχολογίας, στο καλύτερο, δηλαδή στο πιο έγκυρο και πιο αξιόπιστο Τεστ Προσωπικότητας που υπάρχει εκεί έξω. Ένα εργαλείο για πολλές χρήσεις και μία από αυτές είναι η Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού. Οι επιστήμονες που το έφτιαξαν έχοντας κάνει μελέτη πάνω από 30 χρόνια σε αυτό το ψυχομετρικό εργαλείο, δημιούργησαν κι ένα άλλο εργαλείο που λέγεται Εργασιακό Προφίλ Προσωπικότητας (Job Profiler). Είναι ένα εργαλείο που το φέραμε από την Αμερική και από όσο γνωρίζουμε είμαστε οι μοναδικοί που το διαθέτουμε στην Ελλάδα. Είναι ένα σύντομο ερωτηματολόγιο που απαντάει ο/η επιχειρηματίας με τη βοήθειά μας, με σκοπό να σκιαγραφήσουμε το ψυχολογικό προφίλ του εργαζόμενου που ψάχνουμε. Κι αυτό είναι που κάνει τη διαφορά, την τεράστια διαφορά. Μάς δίνει τη δυνατότητα, μέσα σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο να αντλήσουμε πληροφορίες για ένα άτομο πριν το προσλάβουμε. Μάς δίνει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα. Το συγκεκριμένο Τεστ Προσωπικότητας δύναται να δώσει πληροφορίες για 30 χαρακτηριστικά. Μερικά από αυτά είναι: Ευσυνειδησία, Αυτεπάρκεια, Οργανωτικότητα, Διαχείριση άγχους, Υπευθυνότητα, κ.α.

3. Περιγραφή ρόλου

Τα δύο παραπάνω βήματα καταλήγουν στην Περιγραφή Ρόλου. Δηλαδή, στην Αγγελία που θα βάλουμε σε διάφορα μέσα για να προσελκύσουμε τους κατάλληλους και πιο επαρκείς υποψήφιους. Δευτερεύον σκοπός μας είναι να αποτρέψουμε τον κάθε ένα που θα κάνει αίτηση ενώ στην πραγματικότητα δεν πληροί τα κριτήρια που έχουμε θέσει.

Θέλουμε να γοητεύσουμε και να «τρομάξουμε» ταυτόχρονα. Να γοητεύσουμε τους καλούς και να «τρομάξουμε» τους ανεπαρκείς.

Όταν τελειώνουμε με την Ανάλυση Ρόλου, τη μελετάμε πολύ προσεκτικά και καταλήγουμε στα αντικειμενικά κριτήρια που ζητάει ο/η επιχειρηματίας/επιχείρηση. Με βάση αυτά τα κριτήρια δημιουργούμε ερωτήσεις που θα χρησιμοποιήσουμε στην πορεία, τόσο κατά τη διαδικασία της αίτησης που κάνουν οι υποψήφιοι όσο και μετά στις συνεντεύξεις. Όταν ένα άτομο κάνει αίτηση, ουσιαστικά περνάει από μία σύντομη συνέντευξη μέσω των ερωτήσεων που έχουμε δημιουργήσει αρχικά. Κάθε βήμα του εργαζόμενου, από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί μας, αποτελεί δεδομένο, αποτελεί πληροφορία για την προσωπικότητά του και τον χαρακτήρα του. Ούτως ή άλλως, αν κάτι μπορούμε να αξιολογήσουμε σε ένα άτομο είναι η προσωπικότητά του διότι η πραγματική του αξιολόγηση γίνεται επί το έργον.

  • Πρέπει να πούμε δύο λόγια για την αγγελία. Η αγγελία που βάζουμε έχει πολλά οφέλη για την επιχείρηση. Λειτουργεί ως ένα πολυεπίπεδο εργαλείο Μάρκετινγκ. Τόσο προς το ευρύ κοινό, όσο και προς τους υποψήφιους πελάτες αλλά και ανταγωνιστές. Με λίγα λόγια δείχνει μία επαγγελματική εξωστρέφεια.
  • Διαφημίζει την επιχείρηση στο ευρύ κοινό. Αυτό που ονομάζουμε Brand Awareness.
  • Τονώνει το πρεστίζ της επιχείρησης με τον τρόπο που είναι δημοσιευμένη η αγγελία. Αυτό συμβαίνει γιατί μέσα από την αγγελία λέμε μία ιστορία, την ιστορία της επιχείρησης σας. Γνωρίζουμε ότι στην ιστορία της ανθρωπότητας, μέσα στις ιστορίες εντυπώνονται έννοιες, σύμβολα, αρχέτυπα, συστήματα, κ.α.
  • Δημιουργεί μία επαγγελματική εικόνα για τον τρόπο λειτουργίας της. Ο τρόπος που γράφεται η αγγελία δείχνει τη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό σας. Στον αναγνώστη δίνει την αίσθηση ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση ξέρει τι θέλει.

4. Διαλογή Υποψηφίων

Η διαδικασία συλλογής δεδομένων έχει ξεκινήσει από το προηγούμενο βήμα. Εδώ καταχωρούνται και αναλύονται όλα τα δεδομένα που έχουμε συλλέξει, αλλά κι αυτά που συλλέγουμε στην πορεία. Σε αυτό το σημείο κάνουμε τη διαλογή ανάλογα με τα κριτήρια που έχουμε θέσει. Αυτό που κάνουμε στην πραγματικότητα είναι να συλλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα μπορούμε από τον κάθε ένα/μία υποψήφιο/α που έχει κάνει μία καλή αίτηση. Αφού γίνει μία πρώτη διαλογή επιλέγουμε ποιους θα αναλύσουμε περαιτέρω. Αυτούς που αξίζουν τούς ζητάμε να κάνουμε μία διαδικτυακή συνάντηση και κλείνουμε ραντεβού μαζί τους. Η τελική επιλογή θα γίνει πάντα από το σύνολο (pool) των ατόμων που προσελκύσαμε. Για αυτό το λόγο όλα τα βήματα παίζουν ρόλο ώστε να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα. Αν μάς κάνουν αίτηση 10 άτομα, θα ασχοληθούμε με αυτούς. Η πρόσληψη είναι μία πολυπαραγοντική διαδικασία διότι πολλές παράμετροι παίζουν ρόλο. Ένα σημαντικό κομμάτι αφορά το ποια είναι η επιχείρηση που αναζητά προσωπικό, τι προσφέρει σε υλικά αγαθά (μισθό, παροχές, κτλ) αλλά και σε μη υλικά αγαθά (κύρος αν εργάζεται κανείς σε αυτή την επιχείρηση, αυτονομία, εμπιστοσύνη, εσωτερικός ψυχολόγος/σύμβουλος για θέματα επαγγελματικής βελτίωσης και ανάπτυξης, ποιότητα ζωής, κ.α.).

5. Συνεντεύξεις

Η διαδικασία των συνεντεύξεων έχει ξεκινήσει από τη στιγμή που έχουμε στα χέρια μας την Ανάλυση Ρόλου. Οι συνεντεύξεις γίνονται με την τεχνική της ημι-δομημένης συνέντευξης, δηλαδή έχουμε δημιουργήσει ερωτήσεις σύμφωνα με τα κριτήρια που αναζητά η επιχείρηση αλλά χρησιμοποιούμε κι άλλες ψυχολογικές ερωτήσεις για να κατανοήσουμε καλύτερα την προσωπικότητα του ατόμου. Μία συνέντευξη έχει διάρκεια από 15 λεπτά αν ο ρόλος είναι πολύ απλός μέχρι 60 λεπτά αν ο ρόλος είναι σύνθετος. Οι συνεντεύξεις έχουν τρεις (3) δομικές λειτουργίες:

1. Να λάβουμε περαιτέρω πληροφορίες για τον/την υποψήφιο/α.

2. Να τον/την αξιολογήσουμε ως προς την αμεσότητα, την επικοινωνία και την αντίληψη.

3. Να δημιουργήσουμε σχέση μαζί του/της.

6. Αξιολόγηση Προσωπικότητας

Τα άτομα που πληρούν τις προδιαγραφές που έχουμε θέσει, δηλαδή που πληρούν τα κριτήρια και έχουν αξιολογηθεί θετικά από εμάς, τούς ενημερώνουμε ότι τούς περνάμε στην επόμενη φάση της διαδικασίας η οποία περιλαμβάνει την απάντηση στο Τεστ Προσωπικότητας που αναφέραμε παραπάνω. Αυτό που θέλουμε είναι να βρούμε άτομα που, όχι μόνο είναι επαρκείς, αλλά και να ταιριάζουν και με την επιχείρηση. Συνεχίζοντας, τούς αναφέρουμε, ότι με αυτό τον τρόπο θα βρεθούν σε ένα εργασιακό περιβάλλον που θα τους ταιριάζει. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγουν να εγκλωβιστούν σε ένα εργασιακό περιβάλλον που δεν τούς ταιριάζει. Ομοίως και ο εργοδότης δεν θα προσλάβει κάποιον που δεν θα ταιριάζει με την κουλτούρα της επιχείρησης. Όλα αυτά γίνονται γιατί γνωρίζουμε από τις έρευνες στην Εργασιακή και Οργανωσιακή Ψυχολογία ότι η προσωπικότητα συσχετίζεται με εργασιακή επίδοση.

7. Τελική Διαλογή

Έχοντας πλέον όλα αυτά τα δεδομένα καταγεγραμμένα, κάνουμε την τελική διαλογή με βάση:

  • Α) τα κριτήρια που έχουν θεσπιστεί,
  • Β) τη συμπεριφορά του υποψήφιου σε όλη τη διαδικασία, καθώς και
  • Γ) τα αποτελέσματα από το ψυχολογικό του προφίλ.

Τέλος, η οριστική επιλογή είναι του επιχειρηματία ή του υπευθύνου για τις προσλήψεις.

Αν πιστεύετε ότι μπορούμε να γίνουμε χρήσιμοι στο πρόβλημά σας, επικοινωνήστε μαζί μας.
Βρες προσωπικό!
Συναίνεση σε Cookie με το Real Cookie Banner